EET a XDENT? Jednoduše, bez starostí!

Vážení klienti,

1. května 2020 se spouští poslední vlna elektronické evidence tržeb (EET), do které spadají i příjmy z plateb za služby lékařů.

EET a XDENT? Jednoduše, bez starostí!

1 Co je EET?

Princip je takový, že před vytištěním účtenky je potřeba poslat zprávu o transakci elektronicky na Finanční správu, ta mu přidělí fiskální identifikační kód (FIK) a odešle Vám potvrzení spolu s tímto kódem. Ten se pak vytiskne zákazníkovi (ve Vašem případě pacientovi) na účtenku.

Klienti XDENT mají o starost méně, my se totiž o vše výše popsané postaráme za Vás. S naším softwarem nemusíte řešit žádné registrační pokladny apod., XDENT má vše integrované v sobě. Stačí si aktivovat modul EET (cena je 299 Kč vč. DPH měsíčně) a nahrát certifikát, který si vygenerujete na stránkách Finanční správy ve webové aplikaci Elektronická evidence tržeb.

Službu již našim klientům poskytujeme více než 2 roky, tudíž je otestovaná a plně odpovídá všem legislativním požadavkům.




2 Jak získat certifikát EET?

Pro přístup do webové aplikace Elektronická evidence tržeb (dále jen aplikace EET) je nutné odeslat formulář „Žádost o autentizační údaje do EET“, resp. zažádat o autentizační údaje na kterémkoliv FÚ. Na základě žádosti získá poplatník přístupové údaje do aplikace EET.

Na stránkách https://www.etrzby.cz najdete návody i odkazy do příslušných aplikací.

Adresa aplikace na generování certifikátů je:

http://adisspr.mfcr.cz/adistc/adis/idpr_pub/eet/eet_sluzby.faces




3 Nastavení EET v XDENT 

Jakmile budete mít certifikát vygenerovaný, nahrajete jej do XDENT. Kartu EET najdete v Nastavení -> Firemní -> vybrat příslušnou pobočku -> karta EET. Zde je potřeba nahrát certifikát, zadat heslo k certifikátu, Číslo provozovny a Název zařízení. Vše Vám bude přiděleno nebo si zvolíte v aplikaci výše při generování certifikátu. Zaškrtnutím políčka „EET aktivní“ se služba aktivuje a automaticky se přidá do fakturace.




Vystavení dokladu v XDENT

V XDENT pak postupujete tak, jak jste zvyklí při vytváření dokladu, není potřeba dělat nic navíc. Doklad tedy můžete vytvářet rovnou ze Zdravotní dokumentace, z Pokladny atd. Software při uložení sám odešle zprávu o transakci na Finanční správu a na doklad vytiskne FIK.

Řešíte různé sazby DPH na výkony, materiály, doplňkový prodej atp.? Při manuálním zadávání do externí pokladny vzniká chybovost. To se Vám v XDENT nestane, zboží máte uložené již s příslušnou sazbou a máte tedy jistotu, že ji zadáte správně. Nezáleží na tom, zda jste nebo nejste plátci DPH, XDENT umí obě varianty.

A dobíjení kreditu na pozdější čerpání máme také vyřešeno, Vaši pacienti si tedy mohou nabít částku, ze které pak budou hrazeny následné zákroky. Vše v souladu s platnou legislativou a z pohodlí XDENT softwaru.




Další vychytávky

Prozradíme Vám také chystanou novinku, která Vám ušetří čas a zbytečné operace navíc. Budeme totiž v příštím roce dodávat i platební terminály, přímo napojené na XDENT.

Pokud tedy v Pokladně zvolíte platbu kartou, XDENT automaticky pošle do terminálu požadovanou částku a po provedení platby doklad označí jako uhrazený. Odpadá tedy zdlouhavé zadávání částky manuálně na terminálu a také se eliminuje chybovost při ručním zadávání v XDENT.




Jsme rádi, že jste s námi! V případě jakýchkoliv dotazů se na nás neváhejte obrátit.

TOP Sledujte aktuální dění na XDENT Facebook!

Naše vize

K efektivní a prosperující ordinaci nestačí jen software. Proto jsme vytvořili unikátní Premium program, který kombinuje management, marketing, ergonomii a především analytické nástroje pro zpracování informací přímo ze stomatologického software XDENT v reálném čase.

elements eye